Batman Wiki
Advertisement

 Jason Peter Todd znany jako Red Hood. Urodzony 16 sierpnia.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Jason Todd nie miał łatwego dzieciństwa. Kobieta którą uważał za matkę zmarła z powodu przedawkowania, a jego ojciec odsiadywał wyrok w więzieniu. Przed spotkaniem z Batmanem był drobnym złodziejaszkiem. Do ich pierwszego spotkania z Batmanem doszło, kiedy Jason próbował ukraść koła od batmobilu. Jednak Batman zrobił z niego Robina w zamian za Richarda Graysona który od jakiegoś czasu nosił pseudonim Nightwing.

Mroczna Strona Todda[]

Jason w swojej karierze Robina kierował się agresją.

Przykładem tego jest sytuacja, gdy chłopak dowiedział się, że jego ojciec został zabity podczas odsiadywania wyroku. Sprawcą był Dwie Twarze, a Todd chcąc się zemścić pobił go.

Śmierć[]

Po jakimś czasie okazało się, że jego prawdziwa matka, Sheila Haywood żyje i pracuje w Etiopii. Odnalazł ją, ale okazało się, że to pułapka zastawiona przez Jokera. Ten pobił Jasona dotkliwie i wraz z matką zostawił go w towarzystwie bomby.

Batman przyszedł im na pomoc, ale było już za późno. Bomba wybuchła, a Jason wraz z Sheilą zginęli pod stertą gruzu.

Zmartwychwstanie[]

Dzięki działaniom Superboya Prime walczącego z Superboyem chłopak ożył, ale był słaby. Talia Al Ghul odnalazła Jasona, po czym jego słabe ciało wrzuciła do Jamy Łazarza, dzięki którym Todd odzyskał siły.

Powrót[]

Jason powrócił jako Red Hood. Działał na własną rękę. Warto wspomnieć, że Jason został zabity ponownie poprzez trafienie batarangiem w szyję przez Batmana. Ta sytuacja wydarzyła się podczas konfrontacji Jasona z Brucem, kazał mu wybierać, on albo Joker. Batman próbując trafić w pistolet który trzymał Red Hood, przypadkiem uderzył w szyję chłopaka, jednak universum DC nie pozostawiło go długo martwego.

Film;

"Batman: w cieniu Czerwonego Kaptura"

Ciekawostki[]

W komiksie Jason umarł z powodu pobicia łomem przez Jokera

Advertisement