Jason Peter Todd znany jako Red Hood. Urodzony 16 sierpnia.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Dzieciństwo[edytuj | edytuj kod]

Jason Todd był dzieckiem ulicy w Alei Złoczyńców. Jego ojciec siedział w więzieniu za przestępstwa . Kobieta, którą uważał za matkę umarła gdy był mały. Pewnej nocy Jason próbował ukraść koła od batmobilu. Batman złapał chłopca i odstawił do szkoły Ma Gun. Batman nie wiedział, że ta szkoła jest przykrywką dla złodziei. Batman z Jasonem, zrobili z tym porządek. Mroczny Rycerz uczynił go potem swoim pomocnikiem, Robinem II.

Mroczna Strona Todda[edytuj | edytuj kod]

Jason w swojej karierze Robina kierował się agresją.

Przykładem tego jest sytuacja, gdy chłopak dowiedział się, że jego ojciec został zabity podczas odsiadywania wyroku. Sprawcą był Dwie Twarze, a Todd chcąc się zemścić pobił go.

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

Po jakimś czasie okazało się, że jego prawdziwa matka, Shelia Haywood żyje i pracuję w Etiopii. Odnalazł ją, ale okazało się, że to pułapka zastawiona przez Jokera. Ten pobił Jasona dotkliwie i wraz z matką zostawił go w towarzystwie bomby.

Batman przyszedł im na pomoc, ale było już za późno. Bomba wybuchła, a Jason wraz z Shelią zginęli pod stertą gruzu.

Zmartwychwstanie[edytuj | edytuj kod]

Dzięki działaniom Superboya Prime walczącego z Superboyem chłopak ożył, ale był słaby. Talia Al Ghul odnalazła Jasona, po czym jego słabe ciało wrzuciła do Jam Łazarza, dzięki którym Todd odzyskał siły.

Powrót[edytuj | edytuj kod]

Jason powrócił jako Red Hood. Działał na własną rękę.

Film;

"Batman: w cieniu Czerwonego Kaptura"

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

W komiksie Jason umarł z powodu pobicia łomem przez Jokera