Batman Wiki
Advertisement

Victor Zsasz

Historia[]

ijwb

[]

Oprócz swojej krępej, ale wysokiej budowy ciała, Zsasz jest niezwykle zwinny i elastyczny, jest w stanie chodzić od stóp do głów nawet z Batmanem na krótkie walki. Chociaż woli poderżnąć gardła swoim ofiarom nożami, nie ma zastrzeżeń do rzucania ostrzami w przeciwników, jeśli nadarzy się taka okazja, a nawet nosi w tym celu kilka zapasowych noży.

Choć osobiście nie lubi broni, uważając je za „niewiarygodne”, Zsasz od czasu do czasu nosi broń palną, aby zmusić wybrane ofiary.

Zsasz, nawet bez ręki, jest groźnym przeciwnikiem; ponieważ jest zamknięty w ogromnej stalowej szafie przechowawczej przez 16 godzin dziennie, nauczył się ćwiczyć izometrię w ciasnej przestrzeni, aby wzmocnić swoje ciało.

Zsasz jest niezwykle inteligentny i określa się go mianem „genialnego przestępczego umysłu”.  Ciągle szybko myśli, zarówno będąc uwięzionym, jak i aktywnym, a niektóre z jego ucieczek były wynikiem jego sprytnych planów.

Zsasz jest całkowicie nieprzewidywalny, nie ma wątpliwości, kogo zabija, kiedy i gdzie. Tak więc jest prawie niemożliwy do wyśledzenia, nawet jeśli widoczne są oznaki jego modus operandi , ponieważ nie ma śladu motywu ani śladu, który mógłby podążać. Taka nieprzewidywalność czyni go również niebezpiecznym dla każdego i każdego, kto może go spotkać.

W trakcie opowieści o Streets of Gotham dowiaduje się, że Zsasz postrzega świat skąpany na czerwono, a wszystkich w nim jako ofiarę, którą zamordował. Przewiduje, że zarówno przyjaciel (Dick Grayson), jak i wróg (Black Mask) jegoręki z poderżniętymi gardłami. Podczas walki z Damianem Zsasz zaczyna tracić panowanie nad sobą, gdy zaczyna postrzegać go raczej jako żywą istotę ludzką niż martwe ciało.

Potrafi on również latać między budynkami oraz z ręki potrafi zrobić pistolet z 6 pociskami.

Advertisement